Beschrijving
De JRS-Motor is een inwendige verbrandingsmotor en staat binnen het vakgebied bekend als een rotatiemotor.

De belangrijkste highlights zijn:
- Optimale verhouding inlaatslag- / arbeidslagvolume (1 : 3 bij λ = 1 : 20);
- Zeer hoge compressie verhouding (λ > 1 : 20);
- Relatief lage versnellings- en vertragingskrachten;
- Directe brandstofinspuiting in een groot aantal minuscule bolvormige verbrandingskamers met zelfontbranding;
- Directe brandstofinspuiting per verbrandingsruimtes door middel van een multigaten injector homogeen verneveld met λ = 1);
- Vermogensregeling door variatie van het aantal verbrandingskamers dat wel / niet direct ingespoten wordt;
- De warmteverliezen worden beperkt door isolatie van de minuscule bolvormige verbrandingskernen (hot-spots) door middel van omringende lucht, thermische isolatie van de motor en minimale inwendige turbulenties;
- De inlaatkamer komt niet in aanraking met hete verbrandingsgassen en de kamer wordt in tegenstelling tot de rest van de motor niet geïsoleerd maar gekoeld;
- De motor kan zonder constructieve aanpassingen functioneren op o.a. Benzine, Diesel en 2e-, 3e- en 4e-Generatie biobrandstof. Dit type motor staat binnen het vakgebied bekend als een (Multi-Fuel Engine).
